De Renaissance en Synergetic Environmental Science

by dhinchak
De Renaissance en Synergetic Environmental Science

Buckminster Fuller en Sir C P Snow waarschuwden dat het bestaande onevenwichtige begrip van de tweede wet van de thermodynamica de beschaving naar een wereldwijde ramp versnelde.

Om die ramp te voorkomen, moest de moderne wetenschap worden herenigd met de levenswetenschappen van de Humanities van het Klassieke Griekse Tijdperk. De vraag rijst, is het mogelijk dat de kunsten een sociale wieg bouwen om te helpen ervoor te zorgen dat deze hereniging op tijd plaatsvindt om dergelijke wereldwijde chaos te voorkomen? Dit artikel stelt dat de basis van een relevante milieuwetenschap bestaat om die taak te volbrengen. Het kan de basis worden om zo’n wieg te handhaven en de cultuur van de Westerse Kunst begint zich bewust te worden van de verantwoordelijkheid voor de constructie ervan.

Het concept is dat evolutie functioneert als een universeel negentropisch proces, dat de oneindige eigenschappen van fractale geometrische logica uitdrukt. De Encyclopaedia of Human Thermodynamics definieert life-science energie als synergie en biedt een definitie die volledig in tegenspraak is met Einsteins bewering dat de hele wetenschap moet worden beheerst door de tweede wet van de thermodynamica. De NASA High Energy Astrophysics Division-bibliotheek heeft artikelen gepubliceerd die aantonen dat de klassieke Griekse levenswetenschap gebaseerd was op fractale logica,

in welk geval al het leven niet vernietigd zal worden in opdracht van de tweede wet van de thermodynamica.

De niet-gepubliceerde artikelen van Sir Isaac Newton, ontdekt in de vorige eeuw, brachten specifiek het huidige mechanistische entropische wereldbeeld in evenwicht met een diepere natuurlijke wetenschapsfilosofie. Newtons evenwichtsbeginselen waren niet alleen een uitdrukking van fractale logica, maar waren dezelfde principes die ooit de oude Griekse levenswetenschap ondersteunden. Het is onzin voor invloedrijke overblijfselen van de Inquisitie om de evenwichtswetenschap van Newton te classificeren als een krankzinnige criminele ketterij. Niettemin geloven veel vooraanstaande westerse wetenschappers nog steeds dat al het leven vernietigd moet worden in overeenstemming met de voorschriften van Einsteins eerste wet van de wetenschap.

De televisiedocumentaire van Arthur C Clark getiteld Factals: Colors of Infinity, presenteerde verschillende vooraanstaande wetenschappers, waaronder Benoit Mandelbrot. Mandelbrots beroemde fractale vergelijking werd terecht geprezen als de grootste wiskundige ontdekking in de menselijke geschiedenis. Arthur Clark legt vervolgens uit dat fractale logica zich echt uitstrekt tot in het oneindige, en voegt de opmerking toe dat fractale logica zich uitstrekt voorbij de dood van het universum.

Techniek onder het juk van het Principle of Destruction wordt al lang beschouwd als een recept voor sociale rampspoed.

Plato verwees naar ingenieurs die onwetend waren van optische spirituele engineeringprincipes, als barbaren die alleen geschikt waren voor voortdurende oorlogvoering. Het Parthenon werd gebouwd op de wiskundige logica van Pythagoras als een spirituele uitspraak over de ethiek die was versmolten met theorieën over de schepping van de Nous van Anaxagoras. Het gebruik van computers bij de reconstructie van het Parthenon-programma onthulde dat de tempel zorgvuldig was gebouwd om een optische illusie te creëren door gebruik te maken van de geometrische geometrie van de Gouden Gemiddelde. Nu de optische spirituele engineeringprincipes van Plato met succes zijn overgedragen door Buckminster Fuller in de synergieën van een universele holografische chemie die werd onderschreven door de drie Nobelprijswinnaars uit 1996 in Chemie, is het algemene huidige begrip van de tweede wet ontoereikend gebleken.

Onze grootste wetenschappers kunnen worden gezien als spiritueel hobbled door het entropische juk, net als veel van onze grootste geleerden die de geesteswetenschappen vertegenwoordigen.

Marsilio Ficino tijdens de 15e eeuw, was hoofd van de herleefde Academie van Plato in Florence. Zijn werk was gewijd aan het functioneren van Plato’s atomaire fysica van de ziel. Plato’s technische kwaad, geassocieerd met een obsessie met destructieve oorlogvoering, werd in zijn Timaeus gedefinieerd als een eigenschap van niet-gevormde materie in het fysieke atoom. De klassieke Griekse epicuristische fractale logica van universele liefde ging over atomistische fysica-concepten. Aan de andere kant werd het concept van vrijheid binnen de 18e eeuw Amerikaanse democratie gebouwd op de principes van fysica en geometrie, met behulp van Sir Isaac Newton’s gepubliceerde fysica-principes zonder enige kennis van zijn niet-gepubliceerde fysica-principes op basis van fractale logica.

De oude Griekse checks and balances geassocieerd met de ethische wetenschap van Aristoteles om de overheid te veredelen,

kunnen worden beschouwd als van toepassing op de futuristische ontwikkeling van een beschermende technologie om een obsessie met een barbaarse techniek in evenwicht te brengen met kernsplijting. Hoe het ook zij, Plato’s spirituele engineeringprincipes worden nu stevig gebruikt in de voorhoede van kwantumbiologisch onderzoek, waarin onze materialistische realiteit slechts een heel klein aspect is van een veel grotere holografische realiteit. We krijgen nu een groter probleem op het gebied van milieukunde dan voorheen mogelijk was en we hebben de relevante evenwichtige milieukunde nodig.

Het is onlogisch dat de levenswetenschap van de wereldwijde klimaatverandering gescheiden wordt gehouden van de fractale werking van een ra